Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița, partener în două proiecte cu finanțare europeană

pro

Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița este partener în alte două proiecte Erasmus+, finanțate de Uniunea Europeană: REACT! – Respect the Environment And Cherish Thyself  și  FROM THOUGHTS TO CODES.

Proiectul REACT! – Respect the Environment And Cherish Thyself (2020-1-PL01-KA229-082014_2) este realizat de către Liceum Ogolnoksztalcace im. Marii Sklodowskiej-Curie, Polonia, având ca parteneri: Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița – România, Temmuz Sehitler Anadolu Lisesi – Turcia, Escola Secundária de Rocha Peixoto – Portugalia și Evening High School of Aigaleo – Grecia. Durata totală a proiectului este de 24 luni (01.09.2020- 31.08.2022).

Tema proiectului e analiza comparativa a problemelor de mediu din țările și zonele școlilor participante, precum și eventualele soluții remediale, fiind un răspuns la problemele întâmpinate și la nevoile exprimate probabil de majoritatea școlilor europene. Motivația proiectului e disponibilitatea puternică de a face față reciclării slabe din școli, obiceiurilor nesănătoase, lipsei de entuziasm față de sport, nivelului ridicat de smog în unele orașe din cauza arderii gunoiului, problemelor locale cauzate de schimbările climatice (eroziune  costieră în Portugalia, dispariția speciilor endemice din cauza defrișărilor în România, penuria de aprovizionare cu apă în Turcia, incendiile forestiere în Grecia și poluarea și eutrofizarea Mării Baltice în Polonia). Există cinci domenii principale supuse atenției: economisirea energiei și reducerea poluării apei, obiceiuri sănătoase fără dependențe, separare și reciclare, sport și alimente durabile și  reducerea emisiilor de gaze

Principalele grupuri-țintă sunt cursanții care pot aparține oricărei grupe de vârstă. Sunt vizați cu precădere copiii de 14-18 ani, dar și adulții,  autoritățile locale, instituțiile interesate, școlile publice și private, ONG-urile

Obiectivele vor fi realizate printr-un set de activități, evenimente, micro-proiecte și prin proiectul eTwinning. Se vor realiza prezentări ale elevilor: filme, fotografii, desene, sculpturi, campanii de postere, diferite evenimente. Participanții vor dobândi, de asemenea, cunoștințe despre durabilitatea producției și a consumului de alimente, stilul de viață sănătos, precum și despre Pactul european privind clima și alte reglementări și valori promovate de UE.

Celălalt proiect, FROM THOUGHTS TO CODES (2020-1-EL01-KA229-079022_6), se desfășoară în aceeași perioadă (01.09.2020- 31.08.2022), valoarea totală fiind de 103.190,00 de euro. Coordonatorul  este  Primary School of Piraeus (Grecia), iar ca parteneri au răspuns: „Cubuklu Osmaniye Ortaokulu” (Turcia), „SSOU MOSHA PIJADE – Tetovo”, (Macedonia de Nord), Istituto Comprensivo „Lombardo Radice-Pappalardo”(Italia), Escola Secundária de Rocha Peixoto (Portugalia) și Colegiul Național „Mircea Eliade” (România).

Tema este inițierea și schimbul de bune practici în aplicații C++ în robotică. Principala motivație a acestui proiect este de a îmbunătăți abilitățile digitale în educație, de a crește experiențele profesionale, de a învăța noi abordări și de a beneficia de experiențele țărilor membre ale UE. Experiențele acumulate vor permite școlii noastre să se alieze standardelor UE prin inovarea și educația.

Dintre rezultatele așteptate enumerăm câteva: elevii experimentează și câștigă sentimentul de încredere în sine, își petrec timpul într-un mod distractiv  și productiv alături de noi colegi, posibilitatea unei comunicări eficiente și satisfăcătoare, după cum informează într-un comunicat de presă, profesor Adela Schindler, responsabil cu vizibilitatea și diseminarea.

Coordonatorul proiectelor este prof. Cristina Lerch.

 

 

Lorena POENARU

Distribuie pe:

Stiri similare

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei