Deputatul PSD de Caraș-Severin Marius Damian a citit în plenul Camerei Deputaților o declarație politică, menită să atragă atenția ministrului Educației și premierului României, asupra problemelor grave ale învățământului românesc. Vă prezentăm integral declarația parlamentarului cărășean:
„Domnule președinte, stimați colegi,
La finalul lunii aprilie i-am trimis ministrului educației Sorin Cîmpeanu o interpelare cu privire la măsurile pe care le-a întreprins privind închiderea școlilor. Întrucât nu am primit încă un răspuns, revin astăzi printr-o declarație politică adresându-mă în mod special domnului prim-ministru. Anul trecut, fostul ministru al educației declara că din cei peste 3 milioane de elevi din sistemul de educaţie, în jur de 250.000 de elevi nu au acces la tehnologie. În realitate, analizele au arătat că numărul copiilor care nu pot participa la educația online este de 903.870 elevi, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerul Educației, adică de la 9 procente la 32 (studiul IRES). În plus, problema nu o reprezintă doar accesul la echipamente, dar și accesul la internet: 12% dintre copii rămân în afara rețelelor.
După un an în care Guvernul le promitea acestor elevi tabletele necesare, astăzi avem în continuare zeci de mii de copii afectați, mulți renunțând întru totul la orele online, din lipsa mijloacelor tehnice necesare. Dacă într-o casă există o tableta sau un telefon iar numărul copiilor este mai mare de 1, asta nu înseamnă că au mijloace tehnice pentru a putea participa la activitățile desfășurate! Conform datelor UNESCO, în perioada 11 martie 2020 – 2 februarie 2021, în România, dintr-un total de 157 de zile școlare, școlile au fost închise 108 zile și parțial închise 49 de zile. După eșecul școlii online, după 5 săptămâni de vacanță de Paște forțată, elevii încep școala fizic (timp de câteva săptămâni), după care vor avea evaluările naționale și apoi vacanța de vară.
Ce credeți că vor arăta rezultatele evaluării? Și a cui va fi vina? A copiilor care au stat mai mult acasă decât la școală, care nu au avut acces la cursuri, cărora li s-a încălcat efectiv dreptul la educație, prevăzut în Constituție? Școala reîncepe cu jumătate din dascăli vaccinați și aștept încă un răspuns de la ministrul Cîmpeanu referitor la testarea în școli: Câţi elevi și profesori au fost testaţi la nivel naţional până în acest moment și câte teste rapide au fost folosite pentru aceştia? Care este strategia pentru testare având în vedere lipsa cabinetelor medicale din școlile din România?
Sper că ministrul educației și primul ministru Cîțu sunt conștienți de nivelul la care se situează în momentul de față educația în Romania și că vor înceta să se mai joace cu educația și viitorul elevilor. Vorbim despre viitorul pe care îl clădim pentru țara noastră prin educația copiilor noști“!
Aceasta este declarația politică a deputatului PSD de Caraș-Severin Romulus-Marius Damian, citită în plenul Camerei Deputaților.
Dan AGACHE
Viitorul educatiei sta in mistretul asta, intr-adevar. Cred ca printul Austriei a confundat trofeele de fapt