(P) 3 beneficii uimitoare ale alergatului pentru sănătate

alergat

 

Alergatul vă poate oferi o viață mai lungă, un somn mai bun, imunitate îmbunătățită, dispoziție și multe altele – este chiar bun pentru genunchi și pentru spate.

Când deveniți alergător, asta vă va schimba viața. Dar este posibil să nu știți cât de mult îmbunătățește fiecare aspect. Apucați-vă acea pereche de adidași Nike și ieșiți pe ușă pentru a vă bucura de avantajele uimitoare pe care vi le poate oferi alergatul.

Alergatul adaugă ani la viața dvs. și viață la anii dvs.

Numeroase studii au arătat că alergatul crește durata de viață. Acest lucru a condus la observația repetată: „Dacă exercițiul ar fi o pastilă, ar fi cea mai populară pastilă din lume”. Demn de remarcat: ar fi, de asemenea, cel mai puțin costisitor, cu costuri mici sau deloc.

O meta-analiză din 2018 a cercetărilor privind alergatul și longevitatea a constatat că alergătorii au o rată cu 25 până la 30 la sută mai mică a mortalității pe toate cauzele decât cei care nu au alergat. S-a concluzionat: „Orice cantitate de alergare, chiar și o dată pe săptămână, este mai bună decât lipsa alergării”.

Un alt studiu a arătat că alergătorii câștigă aproximativ trei ani de viață suplimentară. De ce? Unele dintre căile biologice includ: o mai bună capacitate cardiovasculară, o compoziție corporală mai bună (mai puține grăsimi), un nivel scăzut al colesterolului, un control excelent al glucozei și insulinei, oase mai puternice, o mai bună reglare a hormonilor și o funcționare neurologică pozitivă.

Puțini dintre noi, cu toate acestea, doresc pur și simplu să trăiască mai mult. Mai degrabă, sperăm la o viață lungă, productivă, sănătoasă și activă. Aici strălucesc alergatul și fitnessul ridicat. Întrucât „persoanele în vârstă” consumă un procent ridicat din bugetul de sănătate publică cu bolile lor de la sfârșitul vieții, multe cercetări vizează ce se poate face pentru a le menține sănătoși. Exercițiul câștigă aproape întotdeauna această cursă.

De exemplu, cercetări recente efectuate la Universitatea Ball State au constatat că un grup de alergători și bicicliști de 75 de ani (care aveau 50 de ani de activitate) aveau profiluri biologice mai apropiate de studenții absolvenți de 25 de ani decât de cei care nu făceau exerciții.

Într-un alt studiu celebru, cercetătorii din Stanford au comparat alergătorii locali de la mijlocul anilor ’50 cu membrii comunității Stanford care nu au făcut exerciții fizice, care au avut aceleași îngrijiri medicale de top. Douăzeci și unu de ani mai târziu, rata mortalității a fost cu peste 50% mai mică în rândul alergătorilor. Mai neașteptat, alergătorii atingeau anumite „scoruri de handicap” cu 11-16 ani mai târziu decât cei care nu alergau. Cu alte cuvinte, rămâneau mai tineri mai mult timp. Și cu cât subiecții deveneau mai în vârstă, cu atât avantajele văzute de alergători erau mai mari.

Adidasi_nike

Alergatul vă ajută să dormiți mai bine.

Dacă nu ați văzut numeroase articole despre importanța somnului în ultimii ani, ați dormit undeva sub stâncă. Iar somnul poate fi deosebit de important pentru sportivi. La urma urmei, atunci își execută corpul toate lucrările de reparații. În Good to Go, cartea sa despre recuperarea sportivă, scriitorul științific Christie Aschwanden consideră că somnul este una dintre puținele „tehnici” de recuperare care sunt susținute de dovezi bune.

Potrivit experților de la Johns Hopkins, „Avem dovezi solide că exercițiile fizice te ajută să adormi mai repede și îmbunătățește calitatea somnului”. Un articol din American Journal of Lifestyle Exercise notează că conexiunea exercițiu-somn merge în ambele sensuri. Cu cât faceți mai multă mișcare, cu atât aveți nevoie de un somn de calitate. De asemenea, cu cât obiceiurile dvs. de somn sunt mai slabe, cu atât este mai puțin probabil să faceți mișcare regulată.

Alergătorii au fost avertizați odată că un antrenament de seară va perturba somnul din acea noapte. Cu toate acestea, o metaanaliză din 2018 a 23 de studii pe această temă a produs o constatare opusă. Cu excepția unui antrenament cu intervale dificile întreprinse în decurs de o oră de culcare, alte exerciții de seară au îmbunătățit efectiv ușurința de a adormi și calitatea somnului.

 

Alergatul poate îmbunătăți genunchii și spatele.

Acesta este un avantaj curent pe care mulți îl consideră greu de crezut. Ei consideră că alergatul este un sport de impact, care trebuie să fie dăunător la nivelul articulațiilor. Mai mult, toată lumea cunoaște câțiva alergători care au dezvoltat dureri de genunchi și au fost nevoiți să treacă la ciclism. Destul de adevărat, dar este de asemenea adevărat că adulții sedentari au probleme mai grave la genunchi și la spate, în medie, decât majoritatea alergătorilor.

Căutați dovezi? Iată un studiu care a comparat 675 de alergători de maraton cu controale inactive și a concluzionat: „În cohorta noastră, rata de artrită a maratonilor activi a fost sub cea a populației generale din SUA”. Chiar și ultramaratonistii par să se descurce foarte bine. Când cercetătorii s-au uitat la genunchii alergătorilor care tocmai finalizaseră o cursă de mai multe zile în toată Europa, au descoperit că „sarcina extremă de funcționare pare să nu aibă o influență negativă relevantă asupra țesuturilor articulației femoropatelare [articulației genunchiului]”.

Într-un studiu realizat pe 44 de alergători de maraton pentru prima dată (17 bărbați și 27 de femei), cercetătorii au remarcat faptul că post-maraton: „Genunchii alergătorilor novici au obținut o îmbunătățire susținută, timp de cel puțin 6 luni după maraton, în starea osului lor măduva și cartilajul articular.”

La fel este și pentru partea inferioară a spatelui. Într-un raport din 2020 intitulat „Alergarea pe termen lung la bărbații de vârstă mijlocie și sănătatea discului intervertebral, un studiu pilot transversal”, anchetatorii au analizat distanța dintre discuri la alergătorii veterani față de non-alergători. Constatarea: „Alergătorii de rezistență pe termen lung de vârstă mijlocie prezintă un declin mai mic legat de vârstă al IVD-urilor lombare [înălțimea discului intervertebral]”. Și cu cât mai mulți ani au alergat subiecții, cu atât mai bine arăta distanța dintre discuri. La fel și pentru kilometrajul săptămânal. A alerga mai mult a fost mai bine.

 

Distribuie pe:

Stiri similare

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei