„Căldura de afară este dovada că încălzirea globală este un adevăr, circulația cu mașinile individuale trebuie restricționată, trebuie încetinită”, a afirmat zilele trecute primarul Reșiței, Ioan Popa, făcând referire la proiectul prin care se dorește modernizarea căii ferate aeroport Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița și conexiune Voiteni – Bocșa – Reșița. Nu este pentru prima dată când edilul reșițean vorbește de necesitatea și oportunitatea realizării acestui proiect, catalogat de mulți ca fiind „o fantasmagorie a unui nebun”, după cum recunoaște chiar Popa.
Primarul Reșiței a atras atenția în urmă cu câteva săptămâni, în cadrul unei ședințe a Consiliului Județean Caraș-Severin, că locuitorii județului au mare nevoie de o cale ferată modernă. „Noi nu avem autobuze, nu mai avem autogări, nu mai avem trasee, nu mai avem trenuri, nu mai avem nimic.
Sunt copii care merg la facultate la Timișoara, sunt oameni care merg la aeroport, sunt oameni care fac naveta de la Bocșa la Reșița, vin cu taximetre, vin cu microbuze. Sunt accidente, au murit oameni, știm foarte bine, au murit copii la accidentul cu fostul primar de la Moldova Nouă, au murit alți patru copii la Voiteni. În lumea civilizată se descurajează transportul cu mașini individuale și se încurajează transportul cu mijloace de transport în comun, ecologice, de viteză, civilizate și elegante.
Vă rog, nu tratați lucrurile doar din prisma drumuri, drumuri, drumuri. Căile de comunicare, de transport sunt multe altele, iar noi avem o cale ferată care este mizerabilă”, a afirmat Popa, edilul adăugând că 80% din populația României nu are mașină individuală.
În cadrul aceleiași ședințe, edilul reșițean a mai afirmat că proiectul de modernizare a căii ferate este asumat prin PNRR, însă cu două condiții: ca până în decembrie 2022 să fie semnat contractul de PT și execuție și iar lucrările să fie gata până în decembrie 2026.
Citește și În absența opoziției, trenul lui Dunca primește undă verde! „Dacă ne mișcăm repede, vom putea accesa acești bani”
Karina TINCUL
Corect, Don Șef. De ce nu ne-ai spus, acum știm de ce străzile din Muncitoresc și Stavila sunt…praf, am aflat acum de ce nu le și repari! Vom merge, desigur, pe calea ferată în aceste cartiere. Și mișcarea matale de creștere a impozitelor și taxelor locale cu 50% de acum 3 ani a fost foarte buna. Numai bine, cu banii noștri faci… căi ferate la Timișoara. Perfect!
Mare dreptate ai,ajunse marele nostru „Primaș” să se ocupe de căile ferate,oare ce ar fi să ne cumpere 2-3 trenuri „sageată” să mergem la piață ca văd ca in rest totul e OK!
Ce.ziceti de străzile din Moroasa, din Moniom, Cavnic, terasa, Cuptoare,Secu? Merg în multe sate din județ și au străzi mult mai bune. Transport în comun în pandemie? Asta nebunie? Vor valul 4 și 5 ? Au de gând sa ne termine pe toți?
Nea Nelu e ca ăia care își cumpără telefon scump, în rate, dar nu au bani sa își plătească factura la curent!
noi avem o cale ferată care este mizerabilă”, a afirmat Popa
…
Ceva mai bună decât (fosta) cale ferată Nădrag – Gavojdia (Măran?).
“Domnule” primar,fa-mi si mie linie de tramvai de pe strada Carpati din Muncitoresc (habar n-ai unde e strada !) pana in Calnic,sa nu-mi mai rup masina zilnic ! Promit sa-mi fac abonament la tramvai !
In 2021,strada Carpati din municipiul resedinta de judet NU are trotuare,in schimb are cratere de zgura si noroi numa’ bune sa-ti rupi masina ! Trece si al doilea mandat…