Unul dintre cei mai mari transportatori rutieri din România are probleme cu Ordonanța 4

a

Firma Dunca Expediții SA, una dintre cele mai mari firme de transport rutier din România are probleme cauzate de noua Ordonanță Militară. Contactat telefonic Romeo Dunca a declarat pentru Reper24:

Ordonanța 4 chiar ne încurcă de data asta, pentru că șoferii nu mai vor să iasă din țară de teamă că la întoarcere trebuie să intre în carantină cu tot cu familiile lor. Am studiat și noi această Ordonanță Militară, avem și un punct de vedere al primului ministru care ne liniștește un pic, dar pentru că nu este clară și liniștitoare pentru șoferi, ei, pe bună dreptate sunt mult mai speriați. Noi le-am explicat, dar cele 3 variante la alegere un pic ne cam bagă în ceață. Nu știu, o să vedem. Oricum reacția lor e că nu mai vor să plece“.

O încetare sau o reducere drastică a activității firmei Dunca Expediții SA va avea efecte și asupra economiei Românești; în ce măsură? „ Într-o măsură mult mai mare decât înainte. Oricum economia e încurcată deja, transportul intern nu suferă din cauza ordonanței 4, suferă din cauza încetinirii economiei, dar trebuie să înțelegeți că o mare parte din mărfurile care se vând în magazine sunt aduse de afară. Creând un obstacol mai mare în a realiza transporturile internaționale, e evident că va fi o presiune foarte mare pe prețuri, pentru că mărfurile vor fi din ce în ce mai puține, șoferii din ce în ce mai fricoși să iasă din țară și în final tot noi vom suporta consecințele. Asta e conjunctura și sperăm ca această situație să înceteze cât mai repede“.

Ați luat în calcul trecerea unor șoferi în șomaj tehnic? „Deocamdată nu am apelat la această soluție. Șoferi stau două – trei săptămâni, hai o lună pentru că fiecare mai are ceva rezerve și pot să supraviețuiască fără să ia salarii, pentru că noi nu vom putea plăti pentru că nu avem rezerve. Nu suntem o societate care să avem bani puși deoparte; noi ne întindem de la o lună la alta, în așa fel încât să ne putem plăti obligațiile. În aceste condiții dacă nu lucrăm nu avem de unde să dăm salarii. pe de altă parte șoferii în general trăiesc din diurnă, nu din salarii. O să fie interesant; greu și se va lăsa cu traume mari pentru economie. O să fie greu să repornim și să ajungem la performanțele pe care le-am avut înainte de criză“ – a mai precizat Romeo Dunca.

La această oră firma are cam 30 la sută din parc achiziționat în leasing ceea ce va afecta financiar societatea; la aceasta se adaugă celelalte costuri cu întreținerea unei mașini. „Va fi greu“, a concluzionat Romeo Dunca

 

Dan AGACHE

 

 

Distribuie pe:

Stiri similare

2 Comentarii

  1. Gica Manivela

    No drivers,no trucls,no food,no problem :-)

    Poate va deschide ochii pandemia despre cat de importanti sunt soferii profesionisti …
    Fara ei,puteti sa va luati camioanele si sa le duceti la fier vechi…sau le puteti conduce pe rand :-))

    P S : tragi si tu 300 de camioane pe dreapta si mai lasi 100 ca nu mananci cu 2 linguri .

  2. zero

    „Ordonanța 4 chiar ne încurcă de data asta … transportul intern nu suferă … fiecare mai are ceva rezerve și pot să supraviețuiască fără să ia salarii “

    Înduioşător!
    Şoferii suferă, firma nu. Şomaj tehnic nu există.
    În timp ce Vela-manivela şi tăiţelu’ iau salarii şi (din) salarii.
    Ale altora, bineînţeles.
    Şi se şi agită cu “idei” şi lozinci mobilizatoare
    Morala: sub administraţia liberală: iată cea mai mare raţă de creştere economico-socială din România.
    Mac-mac-mac!
    Raţă…

Comments are closed.

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei