Universitatea de Vest din Timișoara s-a clasat, în 2014, în top 800 mondial, conform QS World University Rankings. UVT se află în top alături de Universitatea din București, Universitatea Babeș Bolyai din Cluj Napoca și Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași. Universităţile românenşti sunt la coada clasamentului, însă Universitatea din Bucureşti a urcat faţă de anul trecut de pe locul 701, pe locurile 651 – 701, în timp ce pe locul 701 au rămas celelalte trei instituţii de învăţământ superior din România care figurează în top.
Universitatea de Vest din Timișoara se află, în 2014, și în top 200 mondial cu domeniul limbi moderne. Folosind date privind reputația și cercetarea în domeniu, clasamentul evidențiază cele mai bune universități din lume pentru diferite discipline.
„Locul Universității de Vest din Timișoara este printre cele mai bune instituții de învățământ superior din lume, iar clasarea și în 2014 în top 800 confirmă încă o dată acest lucru. Ne aflăm în competiție directă pe plan internațional, astfel că investim în educație, în cercetare, proiecte care să aducă valoare adăugată atât studenților, cât și comunității. Ne aflăm într-un cerc restrâns, de elită”, a declarat rectorul Universității de Vest din Timișoara, Prof. univ. dr. Marilen Pirtea.
QS World University Rankings, clasamentul celor mai bune universități la nivel global, este realizat anual, începând din 2004, pe baza reputației academice, reputației în rândul angajatorilor, raportului între numărul de studenți și corpul didactic, numărului de lucrări academice listate în publicații de specialitate, numărului cadrelor didactice internaționale și a numărului studenților internaționali. Compania QS, cea care a realizat clasamentul, se numără printre liderii de pe piața globală a serviciilor educaționale oferind instrumente dintre cele mai diverse universităților, companiilor și profesioniștilor din orice domeniu.
Anul acesta, primele locuri din top sunt ocupate de Massachusetts Institute of Technology (MIT), urmat de Universitatea Cambridge şi Imperial College London.
Karina TINCUL