Popa reduce viteza în tot orașul! Vezi pe ce străzi se va circula doar cu 40 km/h

modelmic+editorial

După modelul marilor orașe europene, primarul Ioan Popa a adus marți în fața consilierilor locali reșițeni un proiect prin care zonele cu limitare de viteză de 40 km pe oră să fie extinse.

 

Edilul susține că o astfel de hotărâre este absolut necesară, cel puțin în apropierea parcurilor și a unităților de învățământ. Cu toate acestea, au fost și voci care au susținut că limitările propuse sunt absurde. Consilierul Viorel Mutu, de exemplu, a fost de părere că nu este normal să limităm viteza atât de mult în locurile în care există treceri de pietoni semaforizate, chiar dacă aceste sunt în apropierea școlilor și liceelor.

De asemenea, Mutu a susținut că nu se justifică limitarea la 40 km/h pe toată suprafața Bulevardului Muncii.

„Am un amendament care privește bulevardul Al. I. Cuza, de la Colegiul Traian Lalescu, până la intersecția cu Petru Maior. Propun ca acolo să fie un tronson cu 60 de km la oră, nu cu 40 de km la oră, pentru că acolo avem un tronson cu semafor și nu văd de ce este nevoie această limitare. Sunt două benzi de circulație.

De asemenea, aș dori scoaterea Bulevardului Muncii de la articolul doi care prevede limitare de 40. Trebuie să învățăm să disciplinăm și pietonul nu doar conducătorul auto cu sancțiuni, nu aceasta este soluția”, explică acesta.

Ca și replică, primarul Popa susține că noile limitări de circulație au fost făcute pe baza unei analize făcute de Comisia de Circulație. Mai mult, Popa spune că este momenul să ne aliniem marilor orașe din Europa, acolo unde există zone pe care se circulă și cu 30 de km/h.

„Acest proiect de lege nu a apărut din neant. Există o comisie de circulație care se întrunește lunar. Am analizat cu foarte mare atenție. Ceea ce propunem aici este o reducere a vitezei în oraș. În orașele civilizate din Europa se circulă cu viteze foarte reduse. Trebuie să avem grijă de oameni, mai ales de copii care nu sunt atenți, ies dintre mașini. Pe Bulevardul Muncii există parcul de la Intim, deci zona este circulată foarte des de copii. 40 de km la oră nu înseamnă nimic, în alte țări pe aceste străzi care nu sunt principale se circulă chiar cu 30 de km la oră. Toți ne grăbim dar dacă vrem să avem un oraș sigur trebuie să luăm măsuri.

Nu aducem foarte mari modificări. Nu am făcut decât să prelungim anumite porțiuni de străzi și să reducem viteza în unele zone de la 50 la 40 de km pe oră. Trebuie să avem în vedere faptul că nu suntem pe autostradă și nimeni nu ne grăbește, 5 minute în plus sau în minus nu deranjează pe nimeni”, explică Popa.

Astfel, au fost aprobate zonele cu limitare de viteză la 40 de km pe oră în felul următor:

  • Bulevarul A.I Cuza, de la colțul Colegiului Traian Lalescu înainte de semafor și până la intersecția cu strada Petru Maior.
  • Strada Petru Maior, porțiunea cuprinsă între grădinița Moroasa I (intersecția strada Sportului cu strada Petru Maior) până la strada P.Andreescu.
  • Bulevardul Muncii

De asemenea, se va circula cu 60 de km pe oră pe următoarele tronsoane:

  • Intersecția semaforizată Kaufland, intersecția Câlnic, strada Grădiștei, spre DN58B Timișoara
  • Strada Timișoarei, spre DN58B Timișoara
  • Calea Caransebeșului, spre DN58 Caransebeș
  • Libertății, str. Traian Lalescu, str. P.Iorgovici, str. Castanilor, str. Zimbrului, str. Văliugului
  • Minda, spre DJ582 Văliug
  • Scorușului, str. Primăverii, str. Cireșului, str. Barajului spre stațiunea Secu
  • Intersecția semaforizată BRD-Trezorerie, str. Domanului spre DN58 Doman
  • Bulevardul Revoluția din Decembrie de la intersecția semaforizată Centrul de Transfuzie Sanguină până în zona OMV Triaj

 

Alexandra JURCA

Distribuie pe:

Stiri similare

6 Comentarii

  1. Goe

    D-ul primar amesteca voit (cred ) lucrurile… in unele orase din europa e restrictie la 30km/h, DAR acolo sunt zone in general pietonale pe care se permite si accesul autoturismelor, si atunci 30km/h !!!, Mult mai eficiente sunt in cazul RO ( si vor fi inca mult timp de acum ) pragurile, acele bumpere si de preferinta METALICE, si atunci nu vor mai fi strazile piste de curse ( vezi A I CUZA, calea Caransebesului…etc) ptr….smecheri. Pe dealta parte degeaba sunt puse limitari la viteza cand politia rutiera nu poate fi in zeci de locuri in acelasi timp.

    1. Arthur Marcu

      Goe, In germania/Austria/Elvetia sunt orase/orasele/sate intregi unde e zona completa de 30…drum care le tranziteaza. E o alternativa la securitatea pietonilor, reducerea zgomotului si reduce poluarea cu microparticule care sunt eliberate cel mai frecvent de franatul excesiv si fara rost. Radare fixe la semafoare si in zonele circulate. E simplu,sunt doar insa prea multe piedici si aprobari de obtinut. Bumperele isi au rostul doar in zone rezidentiale.

  2. Nea Ion

    Daca vede primarul aceasta postare recomand si eu limitatoarele tip bumper si radare fixe in locuri de circulatie cu viteza mare si locurile tip scoli si gradinite…
    Recomand si camere de luat vederi in intersectii si locatii cu accidente frecvente

  3. GGii

    Accidentele in oras nu sunt pentru ca se circula cu 50 sau cu 60 km/h.
    Accidentele sunt facute de cocalarii vitezisti care circula cu suta+, nu cu 60.
    Bumperele nu sunt ok, pentru ca strica suspensia si pivotii si la cei care circula regulamentar. De ce sa sufere toti pentru unii?
    Sa puna radare si sa-i si arda pe vitezisti.

    1. Adrian

      Fals !!!!
      De exemplu in Germania s-au gasit din astia smecheri sa reclame ca primaria le strica masinile.
      Atunci ADAC a facut un studiu de 1 luna si dupa asta a decretat: masinile nu patesc absolut nimic daca se trece peste vibrator cu viteza limita impusa inainte de aceste vibratoare. Asa ca … s-a terminat cu basmele astea.
      Apropo … ia sa vedem ce vibratoare sunt in Frankfurt si atunci sa vorbim. Acolo chiar ca iti deformeaza caroseria daca treci peste ele cu viteza mai mare decat cea impusa inainte de vibrator.

  4. HATEGAN DOINA

    TOATE BUNE SI FRUMOASE. DAR CUM RAMANE CU MASINILE CARE FAC RALIU PE PORTIUNEA SEMAFOR KAUFLAND / PECO CALNIC NOAPTEA ????

Comments are closed.

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei