„Nașu“ Drulă către Popa, Dunca, Fritz și Nica: „Poftiți în vagoanele PNRR!“

Popa Dunca PNRR

Primarul Reșiței, Ioan Popa, atrăgea deunăzi atenția asupra faptului că întârzierea cauzată de tergiversarea proiectului de pe ordinea de zi a Consiliului Județean Caraș-Severin privind achiziționarea în comun a serviciilor de realizare a studiului de prefezabilitate și a studiului de fezabilitate pentru proiectul de modernizare a căii ferate Reșița – Timișoara cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră reprezintă o pierdere și pune în pericol protocolul încheiat între Primăria Reșița, Primăria Timișoara, Consiliul Județean Caraș-Severin și Consiliul Județean Timiș. A trecut cu brio în ședințele Consiliului Local Timișoara, în a Consiliului Local Reșița, în plenul Consiliului Județean Timiș și s-a blocat … la Caraș!

Totuși, ziua s-a încheiat sub zodia speranței pentru primarul Reșiței și președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, iar la acest aspect a contribuit în mod decisiv ministrul Transporturilor. La mai bine de o lună distanță de la adresa formulată de primarul Ioan Popa și după o temeinică analiză a Master Planului General de Transport al României (MPGT), ministrul Drulă a hotărât includerea investiției Reabilitare/modernizare infrastructură feroviară Timișoara Nord – Voiteni – Stamora Moravița și a conexiunii cu linia secundară Voiteni – Reșița Nord în mult dezbătutul PNRR – Planul Național de Redresare și Reziliență. „În lista de proiecte aferentă PNRR au fost incluse și intervenții pentru îmbunătățirea conexiunii pe calea ferată pe tronsonul Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița și Voiteni – Reșița Nord. În funcție de evoluția procesului de negociere cu reprezentanții Comisiei Europene, aceste proiecte vor putea fi finanțate prin PNRR“, se arată în documentul semnat de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Pentru cei care nu înțeleg, lupta pe fonduri europene, este o luptă pe timp și fiecare zi, fiecare săptămână pierdută, este o pierdere majoră, care poate nu mai poate fi surmontată la un moment dat. Este un proiect care sigur se va finanța pe PNRR, acordul cu CFR Infrastructură a fost semnat. Mergem înainte normal, dacă nu ne blocăm în aceste mici chestiuni. Alianța Vestul de aia nu a funcționat, pentru că atunci când sunt mulți parteneri, riscul ca unul dintre ei să nu funcționeze în anumite etape esențiale este foarte mare”, anticipa după ședința de ieri a Consiliului Județean Caraș-Severin primarul municipiului Reșița, Ioan Popa, care este lider în proiectul cu o valoare de 300 de milioane de euro.

Și totuși, pentru cei care au ratat ieri imaginea de ansamblu a acțiunii petrecute în sala Palatului Administrativ Județean, la ședința de CJ desfășurată, nu opoziția asigurată de PSD-PRO-PMP a fost cea care l-a lăsat în offside pe președintele Dunca, ci tocmai lipsa unei majorități liberale ca urmare a absentării unor consilieri PNL (doar doi lipsă la apel, dar dac-ar fi „trebuit“ să lipsească 4, pui rămășag că se rezolva?)

Chiar așa, cine sunt consilierii județeni care au absentat ieri de la ședință și au pus, astfel în pericol, un mega-proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din Banat?

Sergiu TABAN

Distribuie pe:

Stiri similare

3 Comentarii

  1. Alisa

    PSD-istii fac tot posibilul să blocheze acest proiect. Nu au făcut nimic pentru acest județ timp de 30 de ani și nici nu vor să lase pe altii să facă. Doamne ajută să scăpăm de “ciuma rosie” !

  2. Ciumi Gumi

    Adevărul e ca Frunzaverde care a avut cea mai lungă domnie în Caraș a fost psd-ist!?? Alisa ai nota 3. Mulțumim..stai jos!

Comments are closed.

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei