Infrastructură feroviară uzată, în Caraș-Severin! Trenurile circulă cu viteza melcului din cauza restricțiilor de circulație!

modelmic

Infrastructura feroviară din Caraș-Severin este una uzată, iar în prezent se pare că nu există fonduri pentru intervenții majore în județ. Aceasta este concluzia desprinsă în cadrul ședinței Colegiului Prefectural de săptămâna aceasta, întâlnire în cadrul căreia a fost prezentat un raport al activității derulate anul acesta de secția Caransebeș din cadrul Regionalei de Căi Ferate Timișoara, lucrări care s-au limitat în mare parte la întrețineri și reparații periodice. 

Ca urmare a stării infrastructurii feroviare din județ, trenurile ajung de multe ori cu întârziere la destinație, în Caraș-Severin existând nu mai puțin de 19 restricții de circulație pe diferite sectoare.

De exemplu, pe tronsonul Mehadia – Iablanița se circulă cu 30 km pe oră, în zonă fiind necesare lucrări de înlocuire a șinelor uzate și a traverselor de beton cu dibluri degradate. Tot cu 30 de km pe oră se circulă și între Iablanița – Crușovăț și între Poarta – Teregova. În Caraș-Severin, există și sectoare pe care se circulă cu 15 km pe oră, sau chiar cu 5 km pe oră, cum este cazul în zona Gârliște – Anina, unde apar periodic probleme din cauza unui zid de sprijin.

Pe linia care face legătura între Reșița și Caransebeș există nu mai puțin de 3 restricții de circulație: între Caransebeș și Cornuțel Banat viteza maximă admisă este de 30 de km pe oră, din cauza terasamentului instabil și a problemelor de nivel, de la Cornuțel Banat la Brebu se circulă pe unele porțiuni cu 30 de km pe oră, iar pe altele cu 50 de km pe oră, din cauza traverselor de lemn necorespunzătoare, iar pe ultimul sector – Brebu – Reșița Nord, limita de viteză este de 50 km pe oră, tot din cauza traverselor de lemn necorespunzătoare. Chiar și în interiorul municipiului Reșița, limita de viteză este de 30 de km pe oră, pe distanța dintre cele două gări existând probleme de nivel și ecartament, precum și probleme cu terasamentul noroios, materialul metalic uzat, traversele de lemn necorespunzătoare.

Linia Reșița – Caransebeș, deși face legătura reședinței de județ cu magistrala este considerată de CFR ca fiind o linie secundară, aspect ce i-a fost reproșat de altfel reprezentantului CFR Caransebeş în cadrul ședinței de săptămâna aceasta. Acesta nu s-a lăsat însă intimidat și a ținut să amintească de faptul că CFR face investiții și în Caraș-Severin, drept dovadă stând renovarea Gării Reșița Sud.

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

1 Comentariu

Comments are closed.

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei