Peste 1.000 de zâmbete au fost aduse într-o singură campanie, prin inițiativa și implicarea unor tineri cărășeni care au înțeles că ceea ce pentru unii poate fi neînsemnat pentru alții este de-a dreptul vital, mai ales când e vorba de copii.
La inițiativa Asociației Tinerilor Ortodocși din Banatul de Munte, în perioada 14 noiembrie -14 decembrie 2020, s-a desfășurat cea de-a treia ediție a campaniei umanitare „Ghetuțele lui Moș Nicolae”, destinată copiilor proveniți din familii aflate în dificultate de pe tot cuprinsul Episcopiei Caransebeșului (județul Caraș-Severin).
Campania s-a derulat prin intermediul Departamentului de Tineret al Episcopiei Caransebeșului, prin implicarea voluntarilor ATOR Banatul de Munte și a celor din centrele de tineret ale eparhiei, precum și cu ajutorul parohiilor ortodoxe din orașele și satele județului nostru.
Proiectul umanitar a avut două direcții importante, și anume:
– o campanie de strângere de fonduri, prin strângerea de donații directe la voluntari, donații online în contul campaniei, precum și colecte organizate în biserici
– achiziționarea și distribuirea de încălțăminte de iarnă (ghetuțe) noi, îmbrăcăminte specifică anotimpului (geci, ciorapi, căciuli, ș.a.), rechizite, tablete pentru școala online, dulciuri și alimente de bază.
Rezultatele obținute în acest an sunt cele mai bune de până acum, fiind peste așteptările organizatorilor:
- 954 de copii au primit ghetuțe noi, din care:
- 455 de perechi ghetuțe oferite de voluntarii ATOR Banatul de Munte și din centrele de tineret
- 499 de perechi de ghetuțe oferite de preoții din parohiile eparhiei
- 1.097 de copii au beneficiat de sprijin în cadrul campaniei, astfel:
- Peste 950 de pachete cu îmbrăcăminte, dulciuri și alimente
- 954 de copii au primit ghetuțe de iarnă noi
- Au fost distribuite 11 tablete pentru școala online și 89 de pachete cu rechizite
- Valoarea în bani a campaniei a fost de 121.877 lei, din care:
- 67.075 lei strânși la nivelul ATOR Banatul de Munte și al centrelor de tineret
- 54.802 lei strânși în urma colectelor organizate în parohii.
La campanie au participat: trei filiale ale ATOR Banatul de Munte (Reșița, Oravița și Valea Bistrei), 15 centre de tineret din toate zonele județului și 98 de parohii de pe întreg cuprinsul Eparhiei Caransebeșului. De asemenea, s-au implicat, în calitate de parteneri, mai multe instituții (unități de învățământ, asociații non-profit) din mai multe zone ale județului.
„Organizatorii aduc mulțumiri tuturor celor care au susținut campania prin donații în bani și sponsorizări, tuturor voluntarilor și preoților coordonatori, precum și tuturor celor care au promovat acest demers prin care aproximativ o mie de copii din Caraș-Severin au primit o rază de speranță în aceste vremuri confuze și dificile pe care le traversăm”, – Pr. Mihai CIUCUR – inspector eparhial Departamentul de Tineret al Episcopiei Caransebeșului și Anita RADICS – președinte ATOR Banatul de Munte.
Lorena POENARU
Pe când ne va fi dat să vedem o astfel de campanie cu implicare lui Mocioalcă, Dunca, Jivan, Popa, Pulujar, Spânu, Crina, Popovici, Gâfu și alții care își fac veacul pe la conducerea județului ?
Cu tot cu botniță sau fără?Întreabă un vecin din scara blocului.:))))))