În ultima perioadă trenurile din România și-au făcut un obicei de a întârzia, iar întârzierile cumulate depășesc de multe ori perioada de mers. Se mai întâmplă să sară de pe șine, ori să agațe câte un șofer teribilist la o trecere de cale ferată nesemnalizată sau semnalizată necorespunzător. Când nu se întâmplă așa ceva, ele, trenurile, ard ca o torță. Ce să facă și ele, trebuie să aibă activitate.
Un incendiu s-a produs în această noapte, în jurul orei 01.30, la un tren de marfă încărcat cu cereale aflat în stația Poarta, după Teregova, în județul Caraș-Severin. Au intervenit de urgență militarii Detașamentului de Pompieri Caransebeș, din cadrul ISU Semenic cu două autospeciale cu apă și echipajele aferente. Focul a izbucnit la locomotiva unui tren și din fericire s-a reușit decuplarea acesteia de restul garniturii și îndepărtarea ei pe o linie secundară, astfel că focul nu s-a extins și la vagoane.
Nu sunt probleme pentru circulația trenurilor și nu sunt înregistrate victime. De la sosirea pompierilor și până în această dimineață nu s-a reușit lichidarea incendiului și acest lucru se datorează faptului că alimentarea cu apă a mașinilor de pompieri se face dintr-un râu aflat la 10 Km de locul incendiului. Există și un pericol iminent pentru că locomotiva are un rezervor de 10 mii de litri de ulei, a precizat purtătorul de cuvânt al ISU Semenic Caraș-Severin Adrian Manofu. Echipajele de pompieri acționează la fața locului pentru lichidarea incendiului.
Din transportul feroviar ce exista în România înainte de 1989 a rămas doar amintirea și, din când în când, astfel de incidente menite să atragă atenția decidenților asupra problemelor majore din sistem. Indiferent de cât de dese sau grave sunt astfel situații, aceștia ridică neputincioși din umeri și dau vina pe faptul că nu există bani. Din păcate vor mai fi multe astfel de situații, cu victime umane ori doar cu pagube materiale până când se vor hotărâ să investească și în reabilitarea sistemului de transport pe calea ferată din România. Sau poate, cine știe, se dorește falimentarea acestuia și privatizarea în întregime, nu doar pe bucățele cum se întâmplă acum.
Dan AGACHE