„Cupa Reșița“ la viteză în coastă, spectacolul sutelor de cai putere care a animat Cetatea de foc

cbrally

S-a tras cortina peste etapa a IV-a a Campionatului Național de Viteză în coastă, un eveniment care va rămâne în memoria publicului reșițean, mare amator de competiții motorsport, nu de ieri și alaltăieri ci de pe vremea bunicilor noștri. Câteva considerente merită punctate, din perspectiva umilă a iubitorului de viteză în coastă care bate de 4 decenii acest traseu. Competiția de anul acesta a reunit la startul ei 72 de piloți, un număr sensibil mai mic decât cel de anul trecut, atunci când ne aflam sub efectul crizei generate de pandemia globală. Totuși, calitatea actului sportiv este unul mai ridicat de la an la an iar cei care vin „să se dea“ pe coasta de la Reșița sunt cei care iubesc acest sport cu toată ființa lor.

collage1

Din păcate, au lipsit de pe traseul de la Reșița Lucien Hora, Bogdan Cuzma (prins până peste cap cu organizarea etapei, apropo ai fost „pe meserie“ și de data asta Bogdane!)  Emil Nestor – recordmenul absolut de pe acest traseu, cu al său 2:01,850., Dani Oțil sau bulgarul Stefan Stoev, cel care „strălucea“ la finalul Cupei Reșița de acum doi ani. Totuși, așa cum spuneam, nu au lipsit duelurile tari de la H, între Radu Benea și bulgarul Kamenov, între prototipurile lui Mirea, Ciovică, Ghinea și Dumitrescu, sau cea de la categoria automobilelor cu două roți motrice precum cele ale cărășenilor Gruba, Ciucă și Țuțuianu. De remarcat, apariția la Doman a talentatului Cătălin Țuțuianu, un pilot a cărui explozie dar și acuratețe în exprimarea de la volan a lăsat o vie impresie în urcările de sâmbătă și duminică. Merită să spunem că reșițeanul Claudiu Ciucă a demonstrat încă odată că are nevoie de o mașină mai performantă, oferind tot ceea ce se poate oferi omenește la bordul acestui Renault Megane.

IMG_6310

Revenind la câștigătorii de la Open, trebuie să spunem că după o evoluție entuziasmantă în lupta cu sutimile, Silviu Dumitrescu s-a impus la Reșița și a obținut eprimul succes în Campionatul Național de Viteză în Coastă după aproape doi ani de pauză, devenind King of The Hill în cadrul etapei CNVC Cupa Reșița. Dumitrescu, care aleargă pe Ossela PA 2000 EVO a fost cronometrat cu timpul de 2:05,369. În 2019 și 2020, însă cel mai bun timp l-a înregistrat anul trecut 2:03,705.

IMG_6275

Alex Mirea (Radical SR8 Evo) a urcat în prima manșă la 2,5 secunde întârziere față de Dumitrescu, iar Octavian Ciovică (Radical SR8) la 4,4 secunde. Chiar dacă în a doua manșă a fost mai lent cu aproape două secunde, cu un timp de 2:07,024 Silviu Dumitrescu a fost și de această dată pe primul loc, la o secundă în fața lui Mirea și cu aproape 3 mai rapid decât Ciovică. Oricum, remarcăm faptul că brașoveanul Ciovică se află într-o creștere de formă, poate și ca urmare a experienței ultimilor ani iar pe traseul de la Reșița acest lucru s-a putut vedea cu certitudine.

Lupta continuă să fie strânsă și permisivă la vârful clasamentului național, Silviu  Dumitrescu fiind al patrulea câștigător de etapă după tot atâtea runde disputate în 2021. În prima etapă s-a impus Octavian Ciovică, în cea de-a doua Călin Manițiu, iar în cea de-a treia Alex Mirea.

collage3

În urma etapei de la Reșița, în clasamentul general conduce Octavian Ciovică cu 67 de puncte, urmat de Costel Cășuneanu cu 55 de puncte și de Silviu Dumitrescu cu 43 de puncte acumulate, dar care vine tare din spate. La Categoria I, Mihai Leu a strâns 77 de puncte, fiind urmat de Călin Manițiu (58) și Dudu Senchea (37).

La Grupa A, cel mai rapid pilot la Reșița a fost Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer Evo 7), iar la N victoria i-a revenit lui Călin Manițiu (Subaru Impreza). Radu Benea (Mitsubishi Lancer Evo 8) a fost cu două zecimi mai rapid decât bulgarul Lyuben Kamenov (Mitsubishi Lancer Evo 7) și și-a adjudecat prima poziție la EC2 (H), acolo unde pe 3 a sosit Costel Cășuneanu (Skoda Fabia R5). La Două Roți Motrice lupta a fost câștigată de reșițeanul Cosmin Gruba (VW Golf IV), cel mai bun timp cronometrat duminică fiind de 2:25,316.

collage2

Mihail Alexandrescu s-a impus la Dacia Revival (Dacia 1310), în timp ce Marius Băltățeanu (Toyota Celica) a fost cel mai rapid dintre cei care au concurat la Istorice. La Juniori, Octavian Berci (Mercedes Benz 190 Evo) a speriat toate jivinele din pădurile Domanului, încheind pe primul loc la finalul Cupei Reșița. De remarcat și evoluția bulgarului Shenkov pe a sa Lada 2107 VAZ.

În Top 10 timpi de la Reșița s-au mai clasat Radu Benea, Lyuben Kamenov, Emil Ghinea, Mihai Leu, Costel Cășuneanu, Cosmin Gruba și Călin Manițiu.

IMG_6301

Să nu uităm și de faptul că etapa de la Reșița Cupa Reșița a pecetluit și cea de-a șasea etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă 2, care s-a desfășurat exclusiv sâmbătă. Victoria i-a revenit talentatului pilot reșițean Andrei Precup (Seat Toledo TDI) cu un timp cumulat pe cele două manșe de 05:11,597. Podiumul a fost completat de Sergiu Tirlă – „GAO“ (BMW e30) și Darius Vilsan, alias „Crazy“ (BMW E36).

IMG_6302

Felicitări încă odată CB Rally Vest și Bogdan Cuzma, principalul organizator al etapei de viteză în coastă de la Reșița, fără de care tot ceea ce s-a întâmplat în orașul care celebrează în aceste zile „250 de ani de foc nestins“, nu ar fi fost niciodată consemnat în articole, reportaje și amintiri surprinse la firul ierbii.

Sergiu TABAN

Distribuie pe:

Stiri similare

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei