În cadrul unei emisiunii Reper 24 live din această lună, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca, a promis că va face publică situația drumurilor județene din Caraș-Severin, în ceea ce privește stadiul lucrărilor de modernizare și reparații. Cu peste 800 de km de drumuri județene, cu investiții puține de-a lungul timpului, cu lucrări făcute prost ori de mântuială, cu cârpeli care au ținut până la prima ploaie, Caraș-Severinul se află în situația ingrată de a avea potențial turistic, locuri ce merită să fie vizitate, dar cu drumuri de acces pe care turiștii nu se încumetă să pornească la drum.
Într-o postare pe pagina sa de socializare, președintele Dunca a făcut publice drumurile pe care se va interveni pentru diferite lucrări. Vă prezentăm în continuare situația acestora, sursa de finanțare și stadiul proiectelor:
Modernizare DJ 571: Intersecție DN 57 – Moldova Nouă – Cărbunari – Sasca Montană – Ciuchici – intersecție DN57, finanțat prin Programul Operațional Asistență Tehnică. Proiectul se află în stadiul de evaluare DUAE privind achiziția de servicii – realizare proiect tehnic de execuție, actualizare documentații pentru obținerea de avize și autorizații conform certificatului de urbanism.
Modernizare DJ 581 – Intersecția cu DJ 586A Secășeni – intersecția cu DN 57 Grădinari, finanțat prin POR 2014 – 2020 Axa prioritară 6. Conform raportului dirigintelui de șantier, la data de 28 februarie 2021, stadiul fizic al lucrărilor era de 0,54%.
Modernizare DJ 608 Plugova DN 6 – Globurău – Costiș – Borugi – Cornereva – Ohabița – Rusca – DN6, finanțat prin POR 2014 – 2020 Axa prioritară 6. În prezent, partenerii din proiect identifică teren pentru organizarea de șantier. Consiliul Județean va face toate demersurile pentru a asigura cei 5.000 de metri pătrați necesari în fiecare localitate pentru organizarea de șantier, după care va emite ordinul de începere a lucrărilor.
Modernizare DJ 572 Comorâște – Berzovia, aflat în rezervă prin programul POAT. A fost inclus în lista de sinteză, solicitându-se de către Compania Națională de Investiții documentațiile în vederea finanțării obiectivului.
DJ 571A Cornea – Sichevița – Gârnic – intersecție DJ 571 Moldovița, aproximativ 14 Km, va fi depus în viitorul apropiat spre finanțare prin Programul Operațional Regional.
DJ 684 Ruschița – Voislova – limită cu județul Timiș, se află în rezervă în cadrul Programului Operațional de Asistență Tehnică.
În lista de sinteză cu finanțare din fondurile naționale, subprogramul „Lucrări de primă urgență“ se află drumurile:
DJ571 pe teritoriul comunei Sichevița (aproximativ 5 Km), DJ 571B Șopotu Nou – Stăncilova. Au fost introduse în lista de sinteză a CNI în anul 2015, însă conducerea Consiliului Județean Caraș-Severin din acea perioadă nu a răspuns adreselor CNI pentru a înainta documentația, în vederea finanțării obiectivului de investiții, înaintând o expertiză tehnică întocmită în mod eronat.
Înlăturarea efectelor calamităților naturale din 13,06,2018 pe DJ582 pe raza comunei Slatina Timiș – Brebu Nou și DJ 684 Rusca Montană, au fost introduse în lista sinteză a Companiei Naționale de investiții.
Reabilitarea și modernizarea DJ608 tronson Teregova – Luncavița – Mehadica ca urmare a calamităților naturale din perioada 12 – 25. 06. 2020. Tronsonul a fost introdus în lista sinteză a CNI încă din 2016, iar mai apoi a fost scos de la finanțare în toamna anului 2020 și reintrodus în 2021.
Refacere și modernizare DJ 587 Păltiniș – Rugi a fost introdus în lista sinteză a Companiei Naționale de Investiții.
Înlăturarea efectelor calamităților naturale din perioada 13 -14.06.2018 pe DJ 683 pe raza localității Zăvoi, a fost introdus în lista sinteză a CNI.
Reabilitare, refacere și modernizare DJ 572 Comorâște – limită cu județul Timiș, un tronson de 33 de km, a fost introdus în lista sinteză a CNI. În urma solicitării Consiliului Județean Caraș-Severin, Compania Națională de Investiții a solicitat documentația în vederea finanțării obiectivului de investiții.
Reabilitarea și modernizarea DJ 585 Ramna – Valea Pai, aproximativ 7 Km, a fost introdus în lista sinteză a CNI.
În subprogramul „Drumuri de interes județean, drumuri de interes local“, finanțate toate prin Compania Națională de Investiții, se află 6 tronsoane de drum din Caraș-Severin:
Modernizare 582E Prislop – Semenic s-a transmis către CNI nota conceptuală, tema de proiectare și extrasele CF, în vederea finanțării.
Modernizare DJ 608A Telescaun – Muntele Mic, aproximativ 14 km, s-a transmis către CNI solicitarea privind introducerea în fișa de sinteză și extrasele CF în vederea finanțării acestui obiectiv.
Modernizare DJ 582D Vălig – Crivaia – Vila Klaus, aproximativ 14 Km, s-a transmis către CNI solicitarea privind introducerea în fișa de sinteză și extrasele CF în vederea finanțării acestui obiectiv.
Drum Forestier Sucu- Olteana – 153D; Romsilva a emis un aviz favorabil în cadrul Comitetului Director Județean, document ce a fost transmis spre aprobare CA Romsilva România.
În aceeași situație se află și drumurile forestiere Bistra – Corciova – 119D și Sucu – Olteana 156D și 157D.
Se pare că bugetul alocat Consiliului Județean Caraș-Severin nu poate susține modernizare unui tronson de drum județean și toate lucrările trebuie să fie centralizate la București. Pentru acest an, după cum a afirmat Romeo Dunca în cadrul emisiunii Reper24 live, suma alocată pentru drumurile județene este de 8 milioane de lei, din care jumătate trebuie achitate pentru lucrările de deszăpezire efectuate în această iarnă, conform contractelor existente. Diferența este insuficientă și pentru reparații curente gen plombări pentru toate drumurile din Caraș-Severin care necesită lucrări urgente de reparații și modernizare.
Dan AGACHE
Ca să fim transparenti ,e vorba de drumul Gornea -Sichevita-Garnic, dar na pentru uni nu conteaza daca-i Gornea ori Cornea,aveți grijă sa nu ajungeti cu drumul pănă la Cornea,nu de alta, dar s-ar putea să depășiți bugetul.
Dl. Dunca ar trebui sa faca trei pasi in spate si sa ne lase cu bla-bla-urile si manipularea, mai ales ca trebuie sa lamureasca unele aspecte dubioase de cand ocupa functia de presedinte de CJ. Si ca transparenta sa fie credibila, dl Dunca ar trebui sa spuna ca toate proiectele prezentate mai sus sunt de pe vremea administratiei Hurduzeu. Modul in care a administrat si administreaza judetul, dl. Dunca este total defectuos, iar bugetul obtinut de la guvernul PNL-pdl, pentru CS este de-a dreptul jenant si penibil.