În urma numeroaselor apeluri telefonice, mesaje și mailuri primite la redacția noastră în legătură cu sursele articolului „Radio Reșița, scădere dramatică în audiențe“, ținem să facem precizări exacte legate de transparența și profesionalismul celor care au realizat cel mai recent studiu de audiență radio la nivel național.
Rezultatele prezentate de Reper 24 aparțin ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi GfK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL. Studiul de audiență a fost recunoscut, certificat și promovat în media de către Asociaţia pentru Radio Audienţă – ARA!
Vă reamintim că GfK Romania, împreună cu IMAS, au devenit, începând din ianuarie 2012, furnizorii oficiali ai Studiului Național de Audiență Radio, până în anul 2016. Cercetarea a fost realizată prin metodologia CATI (interviuri prin telefon), în trei valuri anual, prin care un total de aproximativ 30.000 de consumatori, chestionați cu privire la consumul lor de radio din ziua precedentă. GfK a realizat 11.100 interviuri pe an pe un eșantion urban și 3.000 în mediul rural.
Până la sfârșitul anului 2011, Studiul de Audiență Radio a fost realizat de catre IMAS – Marketing si Sondaje și Mercury Research. În România, GfK a devenit compania de cercetare care furnizează de trei ani date despre consumul de presă scrisă (ziare și reviste) prin realizarea Studiului Național de Audiență (SNA).
GfK România a fost de asemenea selectată organizația oficială pentru primul serviciu automatizat de monitorizare a investițiilor în publicitatea radio. Pentru următorii doi ani cel puțin, GfK înregistrează fiecare spot care este difuzat pe posturile mari de radio din țară. Atât studiul SNA, cât și cel de monitorizare radio sunt realizate de GfK pentru BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor).
Vă reamintim că la nivel național, conform datelor acestui studiu de audiență, postul public Radio Reșița, unul din studiourile regionale ale Societății Române de Radiodifuziune, a pierdut din primăvara lui 2014 și până în 2015 nu mai puțin de 39.500 de ascultători, dintr-un total de puțin peste 160.000, iar la nivel urban scăderea este de 18.700 de ascultători.
Sergiu TABAN
Am citit cu atentie ambele articole referitoare la audienta radio Romania Resita.
Primul articol este real,sunt convinsa ca audienta a scazut foarte mult,au fost indepartati oameni talentati dintr-o ambitie prosteasca.Pacat !!!Am inteles ca s-a dorit indepartarea lui D.D.Glavan ,a iesit la pensie dar de ce s-a distrus colectivul format acolo?Culmea au ramas anagramatii (Agache,omul care nu transmite nimic “insipid,incolor,inodor fara mesaj la public)
Referitor la al doilea articol clar au fost realizate aceste sondaje de opinie care exprima realitatea de pe teren.Cred ca e necesar ca oamenii talentati ,sa fie pastrati pe posturi atunci cind se schimba sefii.
pentru cei pusi de partide in fruncea institutiilor, nu conteaza decat aprecierea sefului…
Cand ai 14 000 de lei pe luna salariu esti mai tare ca cea mai de succes tarfa de lux de la orice trust media deci concluziile le trageti dumneavoastra..WOW BIZ ! sau alte publicatii fiti pe faza, fata asta are potential pe partea aia… sho pe ea ! poate scoateti voi ceva rating, ca la radio e praffff in ochi !
Corecta revenirea cu precizări suplimentare pentru cei care mai aveau vreun dubiu…
Degeaba au sunat telefoanele ca nu e adevarat, aceste sondaje reflecta realitatea! Cum sa faci matinal cu unu Ovidiu care nu stie sa citeasca, ca de voce nu mai are rost sa vorbim. Imi vine sa rad, l-au schimbat de Datcu cu Ovidiu, parca ar fi Pacala cu Tandala, unul mai stupid ca si altul. Unde sunt timpurile in care radeam de glumele lui Sergiu, ascultam cu interes matinalul care era alert si plin de informatii, unde sunt discotecile facute de Sebastian si Sergiu si Florin si baietii de exceptie din regie: Vaipan, Enuica, Andries, unde sunt serile cu Nicu Magiar si calatoriile cu domnul Homescu, tot ce a fost bun a fost lasat in urma. Pacat pentru postul de radio care a fost o data o voce puternica in banat, acum a ajuns pe pana analfabetilor si a pupincuristilor. Domnule Miculescu nu iti este rusine si frica de Dumnezeu sa ti sef la un post de radio pe o agramata si o persoana care distruge tot in calea ei. O sa platiti toti, pentru ca nici un lucru rau nu ramane neplatit.
Foaie verde , canta cucu …
Vai ce chef au ei de lucru !
li se rupe cu ardoare
Si ce,… ca pe voi va doare !
Dubii despre veridicitatea articolului anterior puteau avea doar cei care NU asculta :sa deschizi aparatul de radio si sa-l folosesti doar pentru zgomot ambiental nu inseamna ca esti ascultator de radio.Radioul public era echidistant si neimplicat politic pana la numirea ,de catre ponta ,a unui turnator la securitate,ca director al Radiodifuziunii romane,miculescu.Ca miculescu se balacareste in aceeasi apa cu ”emanatii” post2012 nu este intamplator.Dezacorduri gramaticale face oricare dintre noi,fac si unii dintre cei iubiti de radioascultatori,dar,acei redactori carora le ducem dorul astazi aveau si au SUFLET.
Nu sant deacord cu Barosanu care zice de tarfe de lux. Stiorfulita asta de la doman sia facut seralu pe sub catedre, facultatea la casa de cultura dar are scoala vietii la greu. toata parcarea o stia acu a ajuns cu bunga-bunga mare pe la politicieni pe la doctori pe la securisti si bisnitari. cine stie cati au tavalito prin radio ala pe principiul radiophonic: nu conteaza ce scoti din gura ci ce bagi in gura
va e ciuda ca nu v-o dat si voua, tabane? Prietenii stiu de ce…
Ionica , Raspunsul este clar nu mai este omul , audientele isi urmeaza cursul si consecinta se impuné ,déci tôt ce sa facut si vorbit au fost vorbe goale , concluzie vorba noastra vai de picioare cand capul lisseste .