UPDATE: Moment istoric pentru Reșița! Aproape 95 de milioane de lei ajung în municipiul de pe Bârzava!

modelmic

Moment important astăzi la sediul Primăriei Reșița!

Edilul Ioan Popa va semna contractul de finanțare pentru proiectul „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1”, practic cel mai amplu proiect pe fonduri europene derulat până în prezent în municipiul de pe Bârzava. După semnarea contractului va urma o conferință de presă susținută de primarul Popa și directorul general al ADR VEST, Sorin Maxim.

Valoarea proiectului de reintroducere a tramvaiului în municipiul de pe Bârzava se ridică la 94.846.694 lei (aproximativ 21 de milioane de euro).

Proiectul de reintroducere a tramvaiului în municipiul Reșița, parte a unei viziuni ambițioase a primarului Ioan Popa, care și-a propus să schimbe fața orașului, a stârnit numeroase discuții pro și contra în ultima perioadă. Edilul reșițean a explicat în mai multe rânduri de ce s-a optat pentru varianta tramvai:

„Am optat pentru tramvai în primul rând pentru că era singura modalitate prin care putem să intervenim rutier pe bulevard, alta nu era! Puteam să luăm tramvaie, autobuz electric sau troleibuze. Troleibuzele nu-mi dădeau voie să modific linia, autobuzele electrice nu sunt validate de timp. Nimeni nu are autobuze electrice de atâta timp încât să spună: da, e o soluţie viabilă. Tramvaiul este sugerat şi de Uniunea Europeană și are cea mai bună rată de eficienţă timp-cost”.

Edilul a dat asigurări că proiectul este unul cu care reșițenii se vor mândri, fiind cel mai important și amplu proiect de mobilitate urbană din țară. Partea mai puțin plăcută este că odată cu începerea lucrărilor, cel mai probabil anul viitor, municipiul de pe Bârzava se va transforma într-un adevărat șantier.

 

UPDATE: Primarul Ioan Popa și Sorin Maxim au semnat contractul de finanțare pentru proiectul de reintroducere a tramvaiului în municipiul Reșița (faza 1):

 

 

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

7 Comentarii

  1. Dabija

    “autobuzele electrice nu sunt validate de timp. Nimeni nu are autobuze electrice de atâta timp încât să spună: da, e o soluţie viabilă.”

    O afirmatie mai aiurea n-am intalnit.
    O astefel de afrmatie este MOARTEA progresului si noaptea mintii.

  2. zero

    „Troleibuzele nu-mi dădeau voie să modific linia”

    :) :) :)
    Logic şi credibil!
    Firele de contact sunt îngropate în pământ (infrastructură) precum o linia de tramvai. Prostia şi lăcomia popei nu sunt îngropate. Cerul şi pământul…
    Că … cică troleibuzele nu dau voie pierderii tăiţeilor (deşi ele urmăresc linia).
    Bla, bla, bla …

  3. Ajsjsj

    Da, ma! Asta este tot ceea ce lipsea in orasul asta mic, inghesuit si supraaglomerat de masini in care autobuzele fac fata suficient de bine in ceea ce priveste transportul in comun.
    Tramvaie! Resita este un oras in care si pe vremea cand oamenii erau obisnuiti cu circulatia tramvaielor se intamplau accidente intre masini si tramvai. Sunt chiar curios cum se va desfasura circulatia in catastrofa asta de oras odata cu implementarea noului si slavitului transport in comun.
    In loc sa se faca alea trei strazi principale, macar, pe care le avem, bagam orasul in santier ca sa il ingropam de tot ulterior. E ceva de vis sa mergi cu masina prin oras, iar din 6 in 6 luni, minim, sa o bagi in service sa schimbi tot felul de piese din cauza felului in care troncane si bate pe toate partile de la drumurile astea paradite pe care le avem. Dar avem promenada! Si in ceva timp tramvaie. Si biciclisti nesimtiti carora le-a creat primaria piste de biciclisti, in conformitate cu prevederile codului rutier, dar care merg ca vitele pe carosabil. Poate ii loveste tramvaiul si pe aia.

Comments are closed.

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei