Județul Caraș-Severin va beneficia în maxim două luni de zile de un sistem integrat de management al deșeurilor, proiectul derulat de Consiliul Județean Caraș-Severin fiind în cele din urmă finalizat, cu o întârziere de peste un an jumătate. Valoarea proiectului a fost de 150 de milioane de lei, deși inițial acesta a fost estimat la 180 de milioane de lei.
Reprezentanții forului județean au terminat recepția lucrărilor la centrul integrat de la Lupac, urmând ca în zilele următoare să predea amplasamentul către operatorul desemnat în urma licitației, a anunțat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, susținută la Lupac, președintele CJ, Silviu Hurduzeu. Conferința a fost urmată de o vizită a întregului amplasament, la eveniment fiind prezenți și cei doi vicepreședinți Flavius Nedelcea și Ionuț Popovici, primarul Reșiței, Ioan Popa, arhitectul-șef al județului Victor Naidan, precum și șefii mai multor instituții deconcentrate.
„Ca urmare a finalizării acestui proiect, colectarea și depozitarea deșeurilor vor fi făcute în condiții acceptate și normate de către UE. Acest proiect a fost finalizat și demarat cu bani de la UE, dar și CJ a avut o contribuție proprie destul de mare. La centrul integrat de la Lupac este în acest moment finalizată recepția, aici va avea loc un proces tehnologic complex pentru ca deșeurile provenite din tot județul Caraș-Severin să fie depozitate conform cu legislația europeană. Avem aici stație de sortare, stație de tratare mecanico-biologică, bazin pentru depozitarea levigatului și prima groapă, prima celulă în care va fi depozitat gunoiul.
Centrul integrat de management al deșeurilor și cele 5 stații de transfer construite la nivelul județului, fie prin proiectul integrat de management al deșeurilor, fie prin programul PHARE, vor fi operate de o firmă pe o durată de 120 de luni. Redevența pe care operatorul o va plăti CJ este de aproximativ 5 milioane de lei pe an, iar din acești bani CJ are obligația de a construi următoarea celulă în care va fi depus gunoiul, tot în acest plasament”, a explicat Silviu Hurduzeu.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157690379610111″]
Operatorul are de acum la dispoziție 90 de zile pentru a se mobiliza și a pune în funcțiune centrul de la Lupac și stațiile de transfer din județ. în această perioadă, CJ trebuie să obțină și o serie de autorizații: de mediu, de la ISU și de la Sistemul de Gospodărire al Apelor, atât pentru centru cât și pentru stațiile de transfer, a mai precizat Hurduzeu.
„Noi suntem pregătiți, avem utilajele care au căzut în sarcina noastră achiziționate, vor fi aduse, mai trebuie o bucată de timp pentru angajarea oamenilor necesari acestui activități. Avem experiența necesară, vom crea niște locuri de muncă și aici la Lupac și la rampele de transfer din județ, cred că aproximativ 80-100 de oameni care vor lucra aici, sunt câțiva specialiști de bază de la compania-mamă de la Pitești care vor fi aduși în zonă pentru o perioadă ca să opereze și să învețe personalul de aici. În maxim 2 luni ar trebui să se înceapă, totul depinde de autorizațiile pe care trebuie să le obțină CJ”, a afirmat la rândul său Constantin Nițu, reprezentantul companiei Girexim Universal SA, din Pitești, care a câștigat licitație de operare a centrului de la Lupac și a stațiilor de transfer (firma operează depozitul de la Argeș încă din anul 2012).
Pe de altă parte, încă mai trebuie să fie construite drumurile de acces către centrul de la Lupac și către stațiile de la Bozovici, Pojejena și Oțelu Roșu. În total, este vorba de 7 km de drum. După mai multe încercării și licitații eșuate, proiectul de realizare a drumurilor a fost și el adjudecat, firma câștigătoare având la dispoziție 4 luni din momentul în care va primi ordinul de începere a lucrărilor.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157689189375792″]
Karina TINCUL